loading...
مجله خبری فناوری اطلاعات، سئو، دیجیتال مراکتینگ و برنامه نویسی
علی بازدید : 167 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (1)

واضح است که نخستین مرحله در شکل‌گیری یک مقاله، ایده اولیه آن است.

با وجودی که این مرحله ساده به نظر می‌رسد، اما اتفاقاً یکی از مراحل دشوار نوشتن و نویسندگی است. حتماً تا به حال شنیده‌اید که اکثر نویسندگان، از دورانی که ذهن‌شان از ایده تهی بوده حرف می‌زنند.

نویسندگان ما در زبان فارسی ما از اصطلاح سترون / عقیم شدن استفاده می‌کنند. گاهی هم می‌گویند دچار انقباض فکری شده‌اند. در زبان انگلیسی هم اصطلاح writer’s block برای اشاره به این وضعیت استفاده می‌کنند.

به همین علت، بحث ایده یابی در میان نویسندگان و نیز در آموزش نویسندگی بسیار رایج است.

علی بازدید : 52 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

دکتر رابرت براک‌مایر، مدیر آزمایشگاه رانندگی خودران و متصل در شانگهای و میزبان بی‌ام‌و‌بلاگ برای کارگاه آموزشی بعدی است. رانندگی خودران یکی از چهار ستون اصلی برنامه‌های بی‌ام‌و شامل خودران، متصل، برقی و خدمات (Automated, Connected, Electrified, and Services) است که به اختصار به آن ACES می‌گویند. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فناوری خودرو خودران آینده در نظر گرفته می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که بی‌ام‌و در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

حدودا ۸۰ مهندس در چین در حال کار روی تکنولوژی‌های اصلی پروژه‌ی رانندگی خودران هستند؛ تکنولوژی‌هایی مانند نقشه‌های با وضوح بالا، حسگرهای هوشمند، استراتژی رانندگی و کنترل خودرو، رابط‌ سرویس‌های حمل‌ونقل آنی و نمونه‌های اولیه آن‌ها. بی‌ام‌و از سال ۲۰۱۴ در چین روی فناوری رانندگی خودران کار می‌کند. در ماه مِی سال ۲۰۱۸، بی‌ام‌و اولین OEM بین‌المللی شده که مجوز آزمایش رانندگی خودران را در شانگهای چین دریافت کرد که به اصطلاح به آن «مجوز تست رانندگی خودران هوشمند متصل شانگهای» می‌گویند.

علی بازدید : 55 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

 هر روز اطلاعات جزئی بیشتری از اقتصادی زیر ۵۰۰ دلاری خود منتشر کرده و کاربران را برای رونمایی مجازی فردا آماده می‌کند. خبر جدید شرکت پیرامون گوشی نورد احتمالا برای کاربرانی که تمایل زیادی به اپلیکیشن‌های متعدد پیش‌فرض روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی ندارند، جذاب خواهد بود. شرکت چینی می‌گوید که گوشی Nord از اپلیکیشن‌های اختصاصی برای بخش‌های تماس و پیام‌رسانی استفاده خواهد کرد. آن‌ها همچنین اپلیکیشن Duo را هم به‌صورت پیش‌فرض با گوشی اقتصادی جدید عرضه خواهند کرد. وان‌پلاس هیچ جزئیاتی از دلیل این تصمیم خود ارائه نکرده و تنها به تجربه‌ی «روان‌تر» اپلیکیشن‌های گوگل اشاره کرد.

 

 

 

 

نورد قطعا در انجام وظایف روزمره‌ی گوشی هوشمند با مشکل پردازشی روبه‌رو نخواهد شد. گوشی اقتصادی جدید، از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G بهره می‌برد و درصورت استفاده از اپلیکیشن‌های خود وان‌پلاس هم چالش زیادی را تجربه نمی‌کرد. به‌هرحال تصمیم جدید شرکت سازنده، امکاناتی همچون پیام‌رسانی را به گوشی اضافه می‌کند. همچنین عرضه‌ی اپلیکیشن Duo، امکان برقراری تماس‌های ویدیویی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا وان‌پلاس، تصمیم استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل را در بخش‌های دیگر هم اجرا خواهد کرد یا خیر. درنهایت به‌نظر می‌رسد شرکت چینی تصمیم دارد تا تجربه‌ای روان‌تر را به کاربران دسته‌ی اقتصادی ارائه کند تا مشتریان بیشتری به برند جذب شوند. احتمالا آن‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های اصلی گوگل را در وظایف کاربردی گوشی هوشمند، فاکتور مؤثر در جذب کاربران جدید می‌دانند.

علی بازدید : 155 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

اگر این دو کار را انجام دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در حین رویداد، یعنی از ساعت ۲۳:۳۰ تا پایان نمایش، وارد اکانت خود در Uplay شوید و بازی را دریافت کنید. معمولا یوبیسافت هنگام رایگان کردن بازی‌های خود، آن را در سرتاسر کلاینت و سایت Uplay تبلیغ می‌کند، پس بعید است که دچار مشکل خاصی در دریافت بازی شوید. در جریان باشید که به احتمال بالا برای دریافت بازی نیاز به یک سرویس تغییر IP خواهید داشت.

همچنین، به نظر می‌رسد که می‌توانید با لینک کردن اکانت توییچ خود به یوبیسافت، امکان دریافت توییچ دراپ‌ها در حین رویداد را به دست آورید. با جواب دادن به کوییزهایی که در حین نمایش پدیدار می‌شوند هم می‌توانید آیتم‌های مخصوصی برای بازی‌های مختلف یوبیسافت به دست آورید.
برای لینک کردن اکانت توییچ به یوبیسافت، کافیست وارد Settings و سپس Connections شوید. یوبیسافت را انتخاب کنید و با ورود مشخصات اکانت Uplay خود، این دو اکانت به یکدیگر وصل خواهند شد.
لازم به ذکر است که طبق توضیحات یوبیسافت، بازی رایگان شما فردا، یعنی ٢٣ تیر به اکانتتان اضافه خواهد شد.

علی بازدید : 160 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

دوازده اصل پویانمایی، قواعدی هستند که در کتاب (توهم زندگی) توسط انیماتور های دیزنی (اولی جانستون) و (فرانک توماس ) که از اعضای نه پیرمرد دیزنی بودند، معرفی شدند.

جانستون و توماس کتابشان را بر پایه کارها و تجربیات انیماتور های مطرح دیزنی (از سال ۱۹۳۰ تا زمان نوشتن کتاب) و همچنین تجربیات خودشان در تولید حرکات طبیعی در انیمیشن قرار دادند. این دوازده اصل، پیاده کردن قوانین فیزیک را بر یک کاراکتر برای داشتن انیمیت روان‌ تر و طبیعی ‌تر را توضیح می ‌دهند. علاوه بر این بعضی از این اصول همچون جذابیت کاراکتر و زمان بندی حسی جنبه ‌های غیر فیزیکی و انتزاعی نیز دارند.

این کتاب و قوانینی که در آن بیان گردیده بسیار مورد استفاده انیماتور های دنیا قرار گرفته و گاه از آن به عنوان انجیل (کتاب مقدس) صنعت انیمیشن تعبیر می ‌شود. این کتاب در سال ۱۹۹۹ در یک آمارگیری آنلاین به عنوان بهترین کتاب انیمیشن تاریخ برگزیده شد. با اینکه در زمان نوشتن و چاپ شدن کتاب، تکنیک‌ های دستی همچون سل انیمیشن رواج داشت با این حال با ورود رایانه و روش‌ های جدیدتر همچنان مباحث مطرح شده در این کتاب امروزه نیز کاربرد دارند.

علی بازدید : 65 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

می 9 لایت یکی ارزان‌ترین مدل‌های سری می 9 شیائومی است، ولی اجازه ندهید که این برچسب «ارزان‌ترین» شما را در خرید این گوشی گمراه کند. می ۹ لایت بیشتر بخش‌های کلیدی پرچم‌دار این سری (می 9) را به‌همراه دارد. با این‌حال شیائومی با برخی تغییرات موفق به ارایه‌ی محصولی توانمند، زیبا و بسیار مقرون‌به‌صرفه شده است.

این مدل هم مشابه پرچم‌دار شیائومی از نمایشگری ۶٫۳۹ اینچی بسیار باکیفیت امولد بهره می‌برد که نسل پنجم شیشه‌ی گوریلا گلس نیز از آن در برابر خش و ضربه محافظت می‌کند. البته این شیشه در پشت گوشی هم تعبیه شده است تا بتوانید از زیبایی‌های بدنه بدون نیاز به قاب محافظ لذت ببرید.

در بخش پشت گوشی سه دوربین قرار دارد که دوربین اصلی به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ شیائومی از این حسگر در بسیاری از محصولات محبوب و رده‌بالای دیگر خود اعم از می 9 و می 9T نیز بهره برده است. این دوربین می‌تواند در شرایط نوری مختلف، چه در روز و چه در شب، تصاویر خوبی ثبت نمایند.

علی بازدید : 184 سه شنبه 17 تیر 1399 نظرات (0)

تاکنون شایعات مختلفی در مورد بازی جدید راک‌استدی شنیده‌ایم که جدیدترین آن‌ها می‌گوید پروژه جدید این استودیو Gotham Knights نام دارد.

پیش از این شنیده بودیم بازی جدید استودیو راک‌استدی به این مورد ربط خواهد داشت. حال دامین جدیدی با نام Gotham Knights توسط کمپانی برادران وارنر به ثبت رسیده است که احتمالا به همان پروژه جدید استودیو راک‌استدی اشاره می‌کند. البته این دامین پیش از این در سال ۱۹۹۸ ثبت شده بود اما به خاطر باطل شدن امتیاز ثبت رسمی آن، برادران وارنر اخیرا تصمیم گرفته اند تا به‌ دلیل  یک پروژه احتمالی جدید، آن را تمدید کنند.

Gotham Knights نام مجموعه کمیک‌هایی بود که دی‌سی آن‌ها را در ۷۴ شماره بین سال‌های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۶ منتشر نمود. در این داستان شاهد حضور شخصیت‌هایی مانند هاش و جوکر بودیم. نام «شوالیه‌های گاتهام» در بعضی از موارد به تیم‌های ورزشی شهر گاتهام هم اختصاص داشته است. جدا از آن، گروهی از جوانان در سری DC Rebirth که توسط بتمن در حال آموزش بودند هم با همین نام شناخته می‌شوند.

علی بازدید : 50 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

وب‌سایت گیک‌بنچ نشان می‌دهد گوشی جدید پوکو قرار است با سیستم‌عامل های اندروید ۱۰ دردسترس قرار بگیرد و در جلو نام مدل گوشی در گیک‌بنچ، عبارت Xiaomi POCO M2 Pro ذکر شده است. با اینکه می‌دانیم پوکو جدید قرار است به یکی از تراشه‌های کوالکام مجهز شود، از مدل دقیق تراشه مطمئن نیستیم. با‌این‌حال، انتظار می‌رود این گوشی تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۷۲۰ با حداقل فرکانس کاری ۱/۸ گیگاهرتزی داشته باشد.

گفته می‌شود پوکو M2 پرو مدل ری‌برند‌شده‌ی را  به‌حساب می‌آورند. بر‌همین‌ مبنا، احتمالا این گوشی هوشمند علاوه‌بر تراشه‌ی اسنپدراگون 720G، صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با وضوح فول HD پلاس و پنل LCD خواهد داشت. مدل جدید گوشی‌های پوکو در بخش کناری خود از حسگر اثرانگشت و باتری حجیم ۵،۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. به‌لطف انتشار بنچمارک پوکو ام ۲ پرو در گیک‌بنچ، اکنون می‌دانیم این گوشی قرار است به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز باشد.

علی بازدید : 254 پنجشنبه 12 تیر 1399 نظرات (0)

قیمت مناسب نسبت به برند های دیگر ، سرعت یکی از مهم ترین چیزی است که امروزه برای کاربران و خریداران گوشی مهم است که شرکت هواوی در گوشی های جدید خود کیفت سرعت را بالا برده است ، استفاده از گرافیک زیبا و طول عمر باتری برای این مدل ها راضی کننده است. استفاده راحت پشتیبانی از تمام زبان های دنیا از جمله فارسی و دیگر مزیت ها نا گفته ماند که می تواند محبوبیت این برند را روز بروز افزایش دهد و مشتریان و طرفداران زیادی را برای خود داشته باشد.

علی بازدید : 49 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

تبدیل عکس‌ها در شیوه  جدید به‌خوبی به دستاورد های نهایی  شان تبدیل می‌شود چون فاصله‌ی دامنه‌ای در فضاهای نهفته‌ی جدید به حداقل ممکن می‌رسد. محققان برای بررسی و رفع مشکلات عمیق در عکس‌های قدیمی، یک شاخه‌ی کلی‌تر از الگوریتم را توسعه دادند که شامل بلوک‌هایی با هدف‌گیری مشخص عیوب ساختاری بود. از عیوب ساختاری می‌توان به لکه یا خش روی تصویر اشاره کرد. یک شاخه‌ی محلی نیز برای مدیریت عیوب غیرساختاری مانند نویز در تصویر یا مات‌شدگی تشکیل شد. دو شاخه، در فضای نهفته‌ی نهایی ترکیب می‌شوند و توانایی ترمیم عکس‌ها با عیوب متنوع را در الگوریتم افزایش می‌باشند.

شیوه جدیدی که محققان مایکروسافت برای ترمیم کردن  عکس‌های  مطرح نمودند، روشی کاملا جدید و نوآورانه محسوب می‌شود که در بهبود کیفیت بصری داده‌های قدیمی،‌ کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت. متأسفانه مایکروسافت فعلا وب‌سایت دمو یا تست برای آزمایش قابلیت جدید رونمایی نکرده است؛ اما باتوجه به رویکرد قدیمی شرکت در آزمایش‌های هوش مصنوعی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک نسخه‌ی آزمایشی عرضه می گردد.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 947
  • بازدید کلی : 4,246